dinsdag 7 april 2015

Meisjes van bijna 50

Mooie gesprekken in de trein: meisjes van bijna 50 

Ze is mooi, donker en een frivool typje. Haar nagels zijn keurig verzorgd en aan haar make-up is veel zorg besteed. 
Als ze lacht zie je dat haar tanden gebleekt zijn, maar dat is okee. Ze krijgt er wel iets jongs door. 
Tja zegt ze tegen haar vriendin dan word ik binnenkort 50. 
Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om dat te vieren. Eigenlijk wil ik me gewoon verstoppen. Het klinkt een beetje oud en zoals mijn moeder altijd zei: alles gaat naar het zuiden hangen. Nou zegt de vriendin heb je wel eens in de spiegel gekeken? Zolang jij nog nagefloten wordt hoef jij je nergens voor te schamen. En al die mannelijke aandacht vind jij nog steeds super interessant. Je bent toch wel blij met het cadeau namens de vriendinnen ?
O zeker wel zegt ze ik ben eigenlijk wel benieuwd want daar droomt elke vrouw toch van? Ik weet alleen niet wat ik aan moet. En stel je voor dat ze me eruit pikken, dan moet ik toch goed voor de dag komen. De vriendin begint keihard te gieren van het lachen. Je hoeft gerust niet uit de kleren hoor dus je kan met een gerust hart je bangmaker aan. Brullend van het lachen graaien ze hun tasjes bij elkaar om uit de trein te stappen.
Ik kan het niet laten en spreek de dame in kwestie aan : Goh vertel je nu nog wel even welk cadeau je hebt gehad? Jazeker zegt ze met een brede greins. Ik ga met mijn vriendinnen naar de Chippendales. Verder lachend en kakelend verlaten ze de trein. De rust is weer wedergekeerd in de coupe. Maar wat zou ik dolgraag met deze dames meewillen........zoveel plezier en humor. Jullie zijn een voorbeeld voor meisjes van bijna 50. 

Dit verhaaltje is gepubliceerd in de Libelle week 25 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten